Presenta

Massimo Temporelli

Massimo Temporelli si laurea in Fisica all’Università di Milano nel 2001. Nello stesso anno inizia la sua attività al Museo Nazionale della Scienza e della Tecnologia di Milano, di cui nel 2003 diventa curatore con un focus di ricerca mirato allo studio del rapporto tra scienza, tecnologie e società. Dal 2010 sta lavorando come freelance e consulente alla realizzazione di eventi culturali, in tv, radio, editoria e musei. Dal 2013 è anche co-founder e presidente di TheFabLab un laboratorio di fabbricazione digitale a Milano. Insegna in Cattolica e IED. Il suo ultimo libro è  “Innovatori, Come pensano le persone che cambiano il mondo” (Hoepli Editore). Nel 2016 ha vinto il “Federico Faggin Innovation Award”.

Sito web: http://www.temporelli.it/

English version

Massimo Temporelli is 44 years old physicist and is a former curator at the National Museum of Science and Technology ‘‘Leonardo da Vinci’’ in Milan. He is now a digital entrepreneur, a professor and a private consultant in the field of industrial culture: tv, radio, museums and publishing. He teaches “Television Platforms” at Cattolica University in Milan and “Anthropology of Complex Societies” at IED. He works in Sky and Rai as a tv presenter and his last book is “Innovatori, Come pensano le persone che cambiano il mondo” (Hoepli Editore) about history of invention and innovation. He is the president and co-founder of TheFabLab, a digital fabrication lab in Milan. In 2016, he was the winner of “Federico Faggin Innovation Award”.

Website: http://www.temporelli.it/

© TEDxBergamo. This independent TEDx event is operated under license from TED. Associazione Culturale xChange | C.F. e P.I. 03966940169 | Privacy Policy | Handcrafted with ♡ by smartbee